Otomobilde camı açmak mı klimayı çalıştırmak mı? Sır iki sistemi doğru kombine etmekte
Aslında bu tartışmanın tüm durumlara uygulanabilecek evrensel ve tek bir kazananı bulunmamaktadır; çünkü her iki sistem de yakıt tüketimini tamamen farklı yollarla etkiler. Klima çalışabilmek için ihtiyaç duyduğu enerjiyi doğrudan motordan alarak yakıt tüketimini artırırken, pencereleri açmak ek bir motor gücü gerektirmez ancak araç içindeki hava akışını değiştirerek rüzgar sürtünmesi yaratır. Bu nedenle sürücülerin ekonomik bir sürüş için hangi sistemi, ne zaman ve hangi koşullarda devreye sokacaklarını çok iyi anlamaları gerekmektedir. Şehir İçi Hızlarda Doğru TercihŞehir içi sürüşlerde, hız sınırlarının genellikle 50 km/saatin altında kaldığı düşük tempolu durumlarda, camları açmanın aracın aerodinamik yapısı üzerindeki olumsuz etkisi minimum düzeydedir. Klima kullanımı…